Friday 3 February 2012

APA YANG DISIBUKKAN?



Genap 2 minggu tak menulis di sini.... terasa lama sangat....
hinggakan anak daraku pun perasan yang umminya dah lama tak buka blog... 

SIBUK, SIBUK, SIBUK....
kononnya.... itulah alasannya, setiapkali!!!

Tapi...... 
entah apa yang disibukkan...aku pun tak pasti.

Yang pastinya, badan letih travel Bangi-Kuantan, Kuantan-Bangi. 
Terutama kalau drive sendiri bertemankan anak daraku yang sorang ni....yang asyik tidur atau minta berhenti makan setiapkali nampak lambang sudu dan garpu di R&R....hehehe

Kenapa asyik ke hulu, ke hilir? 
Ke Kuantan....pertamanya, sebab cik abang ada kat sana dan duduk menumpang(perkataan ni, cik abang yang guna selalu) di rumah kakaknya. Sunyi katanya kalau kami berdua tak ada. Kedua, sebab anak bujang pun sekolah kat sana. Sekali sekala minta ummi dan adiknya datang melawat. Ketiga, kerja baik pulih rumah sewa sedang berjalan dan sekali sekala kena jenguk juga...

Ke Bangi....sebab rumah Bangi nak kena tengok juga. Terutama pokok-pokok bunga. Kalau tak siram, baja dan bubuh racun serangga....alamat kiok pulak nanti!
Kedua, bila cuti anak bujang minta balik Bangi....
Ketiga, aku suka duduk Bangi!!!..hehehe

Ketika entry ini ditulis, aku dan anak daraku berada di Bangi. Sedang menanti kepulangan anak bujang yang balik bercuti sempena Maulidur Rasul, Isnin nanti.  Balik naik bas!

Ini pengalaman kedua dia menaiki bas tanpa kami. Mujur ada sahabat baiknya, Habib yang tinggal di Cheras buat meneman. Tidaklah terasa bimbang sangat.

Dalam masa sibuk mengemas (sebenarnya, bukan mengemas tapi lebih kepada aktiviti membuang barang yang tidak diperlukan), aku cuba juga mengintai-ngintai tesis yang dah sekian lama tak berusik tu....

Kebanyakan teman-teman yang sama mendaftar denganku dulu dah grad pun...agaknya tinggal aku sorang aje yang terhegeh-hegeh....

 Pernah rasa macam nak give-up aje. Tapi memikirkan hanya tinggal satu bab sahaja yang belum selesai maka aku berazam untuk habiskan juga. Mudah-mudahan dipermudahkan Allah....amin.

 Langkah pertama. aku dah kumpul semula bahan dan semak mana-mana bab yang perlu aku perbetulkan. Langkah kedua, petang tadi aku telah ke UKM mengambil borang untuk extend satu lagi semester. 
 Langkah ketiga.....~yang ini aku seram sikit~ ...nak minta fulus dari cik abang untuk bayar yuran!!!!

 dah sah....mesti kena dengar ceramah sedas dua dulu ni.....
nasib baik dia jauh...nun di Kuantan....tahan telinga aje lah......

HEHEHE.....

 So, bismillahirrahmanirrahim... 
jom menulis.....



Sampai jumpa lagi,

No comments:

Post a Comment